Kościoły Pokoju W Jaworze

Praktycznie całe stare miasto Torunia jest jednym wielkim zabytkiem, bowiem Średniowieczny zespół miejski Torunia figuruje na liście dziedzictwa UNESCO. Ale ponieważ robi on wrażenie analfabety powtórzę znaną powszechnie statystykę: Po 1000 lat działalności edukacyjnej Kościoła Katolickiego w Polsce było 80% analfabetów w roku 1918. Cicho siedzieć pod miotłą, bo „wadza” może się zemścić, „cicho jedziesz, dalej będziesz”. W seminariach ukrywają się różni dewianci, ale z roku na rok liczba powołań maleje. Natomiast Mezamir swego czasu postulował, że należałoby zweryfikować sądy Jana Pająka na temat Biblii jako nieomylnej Księgi sygnowanej przez Boga jako Boska Prawda, pod kątem czy przeprowadzony przez niego dowód jest prawdziwy, słuszny czy mylny.kościół w polsce

 

Jak zatem widać Bydgoszcz nie w każdej kwestii musi być gorszy od Torunia, a bydgoskie, zabytkowe kościoły są tego najlepszym dowodem. Mimo, że Europa wciąż zachowuje status kontynentu z największą liczbą luteranów (37 mln.) to jednak afrykańskie Kościoły mają już grubo ponad 17 mln członków. Jeśli trend ten się utrzyma, to za kilkadziesiąt lat liczba luteranów w Afryce i Europie zrówna się. Wiernych (+3,26 %) odnotowały Kościoły luterańskie w Azji. Liczba luteranów zwiększyła się w Afryce ok. 1,7% (19 tys.) i wynosiła w 2008 roku ok. 1,123 mln.

Hala widowiskowa zbudowana została w latach 1911-1913 przez Maxa Berga, w stylu wczesnomodernistycznym. W 1779 roku -26 października – ks. Stanisław Kossowski położył kamień węgielny pod nowy kościół. Kościół św. Anny zbudowany jest w stylu barokowym, trzynawowy, z wieżą 46 metrów wysoką. W ołtarzu głównym jest obraz św. Anny namalowany przez J. Balukiewicza w 1889 r. Dwa boczne ołtarze, podobnie jak główny, są stiukowe i dwa przenośne – drewniane, w stylu barokowym. W prezbiterium znajduje się nagrobek generała Józefa Lipskiego, zmarłego w 1817 r. Nagrobek wykonano z marmuru w stylu klasycystycznym z herbem Grabie.

W czasie spotkania w Alep, którego gospodarzem był Kościół prawosławny syryjski, poruszony m. in. objawieniami i przesłaniami w Soufanieh, były reprezentowane: wyznanie anglikańskie, Kościół prawosławny armeński, Patriarchat Konstantynopola, Kościoły ewangelickie Środkowego Wschodu, Patriarchat prawosławny grecki Antiochii i całego Wschodu, Światowa Federacja luterańska, Rada Kościołów Środkowego Wschodu, Kościoły starokatolickie Unii Utrechckiej, Patriarchat Moskwy, Papieska rada ds. Jedności Chrześcijan, Adwentyści dnia siódmego oraz Ekumeniczna Rada Kościołów. Spotykając się z odpowiedzialnymi za wszystkie kościoły chrześcijańskie we Syrii zaproponował, aby znaleźć wspólną datę dla chrześcijan Wschodu i Zachodu dla świętowania Paschy w tym samym czasie i ujawnienia w ten sposób znaku poszukiwania pełnej jedności. W Polsce pierwszy ewangelicki przekład Biblii ukazał się w 1563 roku. Kościoły obu tradycji praktykują dziś szeroką wspólnotę komunijną. Nierzadko są to kościoły.

0 Komentarzy

Nie ma jeszcze komentarzy

Twój komentarz

Musisz być zalogowany aby komentować.